ALS SPREKER

Hoe voel je thuis? What makes you feel like home?

Het is mijn missie om mensen te inspireren over de kracht van hospitality. Gastvrijheid is de liefde voor de vreemdeling en die liefde maak ik voelbaar in mijn lezingen. Eigenlijk zijn het geen lezingen, maar belevingen. Ik neem het publiek mee in de ongekende mogelijkheden van gastvrijheid voor zowel bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Alles draait om mensen die elkaar altijd zullen blijven opzoeken en ontmoeten. Hoe maakt je warme ontmoetingen en verbindingen waar mensen zich meteen thuis voelen, veilig voelen en geïnspireerd voelen? Hoe doe je dat? Wat vraagt het van de ‘gastgever’? In mijn belevingen onthul ik alle geheimen over gastvrijheid en laat ik zien & voelen dat gastvrijheid van ons allemaal is, zonder uitzondering. Als alles digitaal wordt, is gastvrijheid misschien wel het nieuwe goud.

Naar mijn agenda

ALS SCHRIJVER

Schrijven is mijn grote passie. Iedere dag moet ik schrijven. Mijn emotie worden woorden, teksten en boeken. ‘Wie schrijft die blijft’ ben ik zelf inhoud aan het geven. Ik schrijf vooral met de hoop dat mijn kinderen het straks allemaal nog een keer gaan lezen. Zo kunnen ze hopelijk alles over hun vader meevoelen en begrijpen. Misschien maken woorden wel een eeuwige verbinding tussen de generaties. Ik ben gezegend met de inspiratie om mijn gedachten op papier te kunnen zetten en ze daarmee door te geven aan anderen. Niet iedereen zal mijn woorden begrijpen of ermee instemmen, maar het is mijn waarheid en niets anders dan mijn waarheid.

Mijn boeken. ‘De Confetti Company’ is mijn vierde boek welke in 2019 is uitgekomen. In 2018 kwam ‘Gastgevers in Geluk’ uit en in 2013 ‘Alles Kan Beter, 10 succesfactoren voor duurzame groei’. In 2008 schreef ik het boek ‘INFARCT!, de naderende stilstand van Nederland’.

Naar mijn boeken

ALS DAGVOORZITTER

Het voorzitten van een dag is een voorrecht. Dat is mijn visie en motivatie. Het is altijd een hele belangrijke dag, met een belangrijke agenda en vrijwel altijd met een doel: aan het einde van de dag gaat iedereen (minimaal) geïnspireerd naar huis. De momentkracht van een bijeenkomst hoort bij de regierol van de dagvoorzitter. De voorbereiding is daarbij het halve werk, maar wel de belangrijkste succesfactor. Met veel genoegen en plezier kruip ik in de huid van de opdrachtgever, zijn visie, missie, plan, normen, waarden en concrete verwachtingen. Het wordt op die manier mijn missie om de verwachtingen te overtreffen. Dat kan eigenlijk alleen maar door gepassioneerd de verbinding te maken tussen het programma, de sprekers en het publiek/de deelnemers. Als dagvoorzitter leid ik graag bedrijfsevenementen, lezingen, vakjury-bijeenkomsten en congressen over zeer uiteenlopende onderwerpen, zoals ondernemen, cultuur, gastvrijheid, innovatie, sales en leiderschap.

Direct boeken

ALS INSPIRATOR

Inspiratie is wat mij betreft het delen van energie. Ik vind het bijzonder en heerlijk om geïnspireerd te worden door de positieve energie van anderen. Gastvrijheid is de inspiratie die ik graag deel. In deze digitale samenleving maakt echte verbinding het verschil. Gastvrijheid maakt warme verbindingen. Niets gaat boven het menselijk contact en de samenwerking met mensen. Als mensen samenkomen ontstaat er iets nieuws. De kunst van gastvrijheid is om van een onbekende een vriend te maken.

Bedrijven zijn organisaties met mensen. Mijn favoriete missie is om in de huid te kruipen van een organisatie en op verkenning te gaan naar nieuwe kansen vanuit bestaande bedreigingen. Mijn passie, ambitie en ervaring is om hypercreatief te zijn en iedere dag een nieuwe werkelijkheid te ontwikkelen die net iets beter is als die van gisteren. Innovatie is mijn toekomstvisie om samen met elkaar een betere samenleving te ontwikkelen. Aardigheid is mijn levenslijn en misschien wel mijn grootste strijd.

Ga de uitdaging aan

ALS ONDERNEMER

Ondenemen is Bovengeven. Dat is mijn visie over ondernemerschap in drie woorden. Een ondernemer staat ten dienste van de samenleving en lost in vele gevallen een maatschappelijk probleem op of creëert een nieuwe behoefte. Niet altijd noodzakelijk, maar vaak wel wenselijk. Als ondernemer probeer ik gasten, klanten en medewerkers gelukkig te maken. Zo simpel is het eigenlijk. Als alle drie gelukkig worden van elkaar is de onderneming vrijwel altijd succesvol. Ik ben gaan geloven dat alles begint met het geluk van de eigen medewerkers. Een bedrijf is een organisatie van mensen. De mensen zijn het bedrijf en maken het merk, het imago, de producten en diensten voor de markt. Als alle mensen binnen de organisatie gaan ondernemen ontstaat er krachtig, collectief en eensgezind ondernemerschap. Het is een groot voorrecht om een stempeltje te kunnen drukken op de samenleving met de toegevoegde waarde van alle mensen en daarmee met het bedrijf.

LinkedIn
Mijn volledige loopbaan

PERSOONLIJK

Ik ben Luc, een Vlaming met een Nederlands paspoort, opgegroeid in het Vlaamse dorpje Leut.

Nadat ik Hospitality Management heb gestudeerd aan de Erasmushogeschool in Brussel en aan de Cornell University in New York ben ik in diverse functies en meerdere branches werkzaam geweest, waaronder Innovatie Directeur bij Center Parcs en CEO in de automotive branche. Als ondernemer investeer ik in bedrijven, zowel als aandeelhouder als in de vorm van commissaris of adviseur. Mijn grootste passie is vergane glorie bedrijven te fenomeniseren en te kantelen in een nieuw tijdsgewricht.

De rode draad in mijn carrière is altijd innovatief ondernemen en het motiveren van mensen. Met mijn huidige bedrijf Onemeeting.com is dat door middel van een boekingsplatform voor alle zakelijke bijeenkomsten in binnen- en buitenland. Daarnaast heb ik met Regardz Hospitality Group een formule ontwikkeld voor hartverwarmende gastvrijheid in een digitale samenleving. Hierover spreek ik als een missionaris met als doel echte verbindingen tot stand te laten komen en inzicht te geven in de kracht van gastvrijheid voor iedere onderneming.

Doe je mee?